Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Zarząd Dróg Powiatowych w Kartuzach

Wyszukiwanie zaawansowane

Wydziału Administracyjno - Finansowego

Do zakresu działania Wydziału Administracyjno - Finansowego należy:

 

  1. w zakresie planowania i analizy:
  1. sporządzanie projektu planu finansowego jednostki na podstawie danych z komórek merytorycznych i nadzór nad jego realizacją;
  2. przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie powiatu oraz WPF związanych z zakresem działania Zarządu Dróg;
  3. bieżąca analiza zaangażowania planu wydatków i informowanie Dyrektora o wysokości posiadanych przez jednostkę środków finansowych.
  1. w zakresie finansów:
  1. organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo – księgowych i nadzór  nad przestrzeganiem obowiązujących zasad i stosowaniem wzorów dokumentacji finansowo-księgowej;
  2. współpraca ze Starostwem Powiatowym w Kartuzach w zakresie zapewnienia odpowiedniego poziomu środków pieniężnych na regulowanie bieżących płatności jednostki.
  1. w zakresie wykonywanie czynności związanych z operacjami bankowymi:
  1. podejmowanie z banku gotówki za pomocą czeku;
  2. sporządzanie przelewów bankowych.

 

  1. w zakresie płac:
  1. obsługa wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej;
  2. naliczanie świadczeń z ubezpieczenia społecznego i sporządzanie deklaracji oraz wszelkich rozliczeń z ZUS zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
  3. sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniach dla pracowników;
  4. dokonywanie wszelkich rozliczeń z urzędami skarbowymi i pracownikami, sporządzanie deklaracji podatkowych;
  5. sporządzanie miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań budżetowych;
  6. sporządzanie sprawozdań finansowych, w szczególności bilansu jednostki, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszach oraz informacji dodatkowej;
  7. sporządzanie sprawozdań statystycznych.

 

  1. w zakresie księgowości:
  1. opisywanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem treści przedmiotu zamówienia;
  2. sporządzanie wniosków o zaangażowanie środków budżetowych obciążających plan finansowy wydatków;
  3. przyjmowanie i rejestrowanie w systemie finansowo- księgowym dokumentów księgowych oraz sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym, formalno – rachunkowym, zakwalifikowania jako wydatek związany ze sprzedażą opodatkowaną oraz kompletności dokumentacji;
  4. bieżące uzgadnianie sald kont księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych jednostki;
  5. prowadzanie ewidencji księgowej środków trwałych;
  6. wykonywanie określonych w przepisach prawa czynności w zakresie inwentaryzacji składników majątkowych jednostki;
  7. analiza zgodności realizacji zadań inwestycyjnych z przyjętym planem finansowym na dany rok budżetowy , obowiązującym WPF, zawartymi umowami z wykonawcami i dostawcami, harmonogramem (zgłaszanie zagrożeń, problemów itp.);
  8. prowadzenie ewidencji na potrzeby podatku od towarów i usług (VAT), oraz odprowadzanie należnego podatku.

 

  1. w zakresie windykacji:
  1. dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie terminowości wpłat należności z tytułu opłat wynikających z decyzji za zajęcie pasa drogowego;
  2. naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie należności z tytułu opłat naliczanych na  podstawie przepisów o drogach publicznych;
  3. podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze;
  4. dokonywanie rozliczeń ze zobowiązanymi z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości.

 

  1. w zakresie administracyjno-gospodarczym:
  1. administrowanie budynkami Zarządu Dróg, oraz planowanie ich remontów i konserwacji, w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych;
  2. zabezpieczenie mienia przed pożarem, kradzieżą i innymi zniszczeniami;
  3. organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego;
  4. organizacja konserwacji sprzętu i wyposażenia technicznego Zarządu Dróg;
  5. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami wytwarzanymi w Zarządzie Dróg.
  1. w zakresie spraw kancelaryjnych:
  1. zapewnienie pracy sekretariatu;
  2. odbieranie i  łączenie rozmów telefonicznych;
  3. obsługa poczty przychodzącej i wychodzącej;
  4. administrowanie platformami elektronicznymi.

 

  1. w zakresie spraw pracowniczych:
  1. współdziałanie w  sprawach związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem pracowników Zarządu Dróg;
  2. prowadzenie obsługi administracyjnej komisji rekrutacyjnej (nabór pracowników);
  3. koordynowanie spraw związanych z okresową oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych;
  4. wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy, świadectw pracy i opinii;
  5. ustalenie i aktualizacja uprawnień pracowników do dodatków stażowych, podstawy do wymiaru urlopów oraz koordynowanie sporządzania planów urlopów  i wystawianie kart urlopowych;
  6. wystawianie delegacji służbowych i prowadzenie  ich ewidencji;
  7. sporządzanie upoważnień oraz umów w zakresie korzystania z samochodów służbowych oraz prywatnych do celów służbowych;
  8. prowadzenie i  aktualizacja kartoteki osobowej;
  9. kontrola i współdziałanie w organizowaniu badań lekarskich;
  10. współudział w przygotowywaniu zakresów czynności  pracowników;
  11. koordynowanie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
  12. prowadzenie ewidencji i wyliczanie ekwiwalentów za użytkowanie odzieży i obuwia;
  13. prowadzenie spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  14. Prowadzenie prac w zakresie stosowania, utrzymania i doskonalenia kontroli zarządczej.
  15. Prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w Zarządzie Dróg przez organy kontroli zewnętrznej, koordynowanie przygotowania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne oraz wykonania zaleceń pokontrolnych.
  16. Prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami.
  17. Redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Dróg w zakresie funkcjonowania Wydziału administracyjno-finansowego.
  18. Prowadzenie Archiwum Zakładowego zgodnie z instrukcją archiwalną.
  19. Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej.
  20. Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu szkód z odpowiedzialności cywilnej Zarządu Dróg.
  21. Ogólny nadzór i koordynacja wykonywania zarządzeń Dyrektora Zarządu Dróg.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Patrycja Drapińska

Data wytworzenia:
28 gru 2023

Osoba dodająca informacje

Patrycja Drapińska

Data publikacji:
28 gru 2023, godz. 11:17

Osoba aktualizująca informacje

Patrycja Drapińska

Data aktualizacji:
28 gru 2023, godz. 11:17