Wydziału Administracyjno - Finansowego
Do zakresu działania Wydziału Administracyjno - Finansowego należy:
- w zakresie planowania i analizy:
- sporządzanie projektu planu finansowego jednostki na podstawie danych z komórek merytorycznych i nadzór nad jego realizacją;
- przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie powiatu oraz WPF związanych z zakresem działania Zarządu Dróg;
- bieżąca analiza zaangażowania planu wydatków i informowanie Dyrektora o wysokości posiadanych przez jednostkę środków finansowych.
- w zakresie finansów:
- organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo – księgowych i nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących zasad i stosowaniem wzorów dokumentacji finansowo-księgowej;
- współpraca ze Starostwem Powiatowym w Kartuzach w zakresie zapewnienia odpowiedniego poziomu środków pieniężnych na regulowanie bieżących płatności jednostki.
- w zakresie wykonywanie czynności związanych z operacjami bankowymi:
- podejmowanie z banku gotówki za pomocą czeku;
- sporządzanie przelewów bankowych.
- w zakresie płac:
- obsługa wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej;
- naliczanie świadczeń z ubezpieczenia społecznego i sporządzanie deklaracji oraz wszelkich rozliczeń z ZUS zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniach dla pracowników;
- dokonywanie wszelkich rozliczeń z urzędami skarbowymi i pracownikami, sporządzanie deklaracji podatkowych;
- sporządzanie miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań budżetowych;
- sporządzanie sprawozdań finansowych, w szczególności bilansu jednostki, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszach oraz informacji dodatkowej;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych.
- w zakresie księgowości:
- opisywanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem treści przedmiotu zamówienia;
- sporządzanie wniosków o zaangażowanie środków budżetowych obciążających plan finansowy wydatków;
- przyjmowanie i rejestrowanie w systemie finansowo- księgowym dokumentów księgowych oraz sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym, formalno – rachunkowym, zakwalifikowania jako wydatek związany ze sprzedażą opodatkowaną oraz kompletności dokumentacji;
- bieżące uzgadnianie sald kont księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych jednostki;
- prowadzanie ewidencji księgowej środków trwałych;
- wykonywanie określonych w przepisach prawa czynności w zakresie inwentaryzacji składników majątkowych jednostki;
- analiza zgodności realizacji zadań inwestycyjnych z przyjętym planem finansowym na dany rok budżetowy , obowiązującym WPF, zawartymi umowami z wykonawcami i dostawcami, harmonogramem (zgłaszanie zagrożeń, problemów itp.);
- prowadzenie ewidencji na potrzeby podatku od towarów i usług (VAT), oraz odprowadzanie należnego podatku.
- w zakresie windykacji:
- dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie terminowości wpłat należności z tytułu opłat wynikających z decyzji za zajęcie pasa drogowego;
- naliczanie odsetek za zwłokę w zapłacie należności z tytułu opłat naliczanych na podstawie przepisów o drogach publicznych;
- podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze;
- dokonywanie rozliczeń ze zobowiązanymi z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości.
- w zakresie administracyjno-gospodarczym:
- administrowanie budynkami Zarządu Dróg, oraz planowanie ich remontów i konserwacji, w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych;
- zabezpieczenie mienia przed pożarem, kradzieżą i innymi zniszczeniami;
- organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego;
- organizacja konserwacji sprzętu i wyposażenia technicznego Zarządu Dróg;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami wytwarzanymi w Zarządzie Dróg.
- w zakresie spraw kancelaryjnych:
- zapewnienie pracy sekretariatu;
- odbieranie i łączenie rozmów telefonicznych;
- obsługa poczty przychodzącej i wychodzącej;
- administrowanie platformami elektronicznymi.
- w zakresie spraw pracowniczych:
- współdziałanie w sprawach związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem pracowników Zarządu Dróg;
- prowadzenie obsługi administracyjnej komisji rekrutacyjnej (nabór pracowników);
- koordynowanie spraw związanych z okresową oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych;
- wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy, świadectw pracy i opinii;
- ustalenie i aktualizacja uprawnień pracowników do dodatków stażowych, podstawy do wymiaru urlopów oraz koordynowanie sporządzania planów urlopów i wystawianie kart urlopowych;
- wystawianie delegacji służbowych i prowadzenie ich ewidencji;
- sporządzanie upoważnień oraz umów w zakresie korzystania z samochodów służbowych oraz prywatnych do celów służbowych;
- prowadzenie i aktualizacja kartoteki osobowej;
- kontrola i współdziałanie w organizowaniu badań lekarskich;
- współudział w przygotowywaniu zakresów czynności pracowników;
- koordynowanie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
- prowadzenie ewidencji i wyliczanie ekwiwalentów za użytkowanie odzieży i obuwia;
- prowadzenie spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Prowadzenie prac w zakresie stosowania, utrzymania i doskonalenia kontroli zarządczej.
- Prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w Zarządzie Dróg przez organy kontroli zewnętrznej, koordynowanie przygotowania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne oraz wykonania zaleceń pokontrolnych.
- Prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami.
- Redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Dróg w zakresie funkcjonowania Wydziału administracyjno-finansowego.
- Prowadzenie Archiwum Zakładowego zgodnie z instrukcją archiwalną.
- Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej.
- Prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu szkód z odpowiedzialności cywilnej Zarządu Dróg.
- Ogólny nadzór i koordynacja wykonywania zarządzeń Dyrektora Zarządu Dróg.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Patrycja Drapińska Data wytworzenia:
28 gru 2023
Osoba dodająca informacje
Patrycja Drapińska Data publikacji:
28 gru 2023, godz. 11:17
Osoba aktualizująca informacje
Patrycja Drapińska Data aktualizacji:
28 gru 2023, godz. 11:17